درباره وبلاگ


سلام سعي دارم اين وبلاگ رو تبديل كنم به گوشه اي دنج براي تمام كساني كه روحيه اي حقيقت طلب و احتياج به هم فكري،تبادل نظر و كمي شايد آرامش داشته باشند اميدوارم كه در اين راه موفق و از كمك هاي دوستان بهره مند شوم .
آخرین مطالب
پيوندها
  • ردیاب ماشین
  • جلوپنجره اریو
  • اریو زوتی z300
  • جلو پنجره ایکس 60

  • تبادل لینک هوشمند
    برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان يه گوشه دنج و آدرس yegosheyedenj.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 14
بازدید دیروز : 40
بازدید هفته : 80
بازدید ماه : 112
بازدید کل : 82733
تعداد مطالب : 26
تعداد نظرات : 11
تعداد آنلاین : 1


يه گوشه دنج
در مواقعي كه از همه چيز خسته اي دوست داري يه جايي باشي آروم و دنج كه خودت رو آروم كني اون موقع است كه يه گوشه ي دنج معني پيدا مي كنه




زندگی کردن با میخچه یکی از سخت‌ترین و دشوارترین مشكلات روی زمین است. بی‌شک کسی دوست ندارد با یک میخچه دردناک در خیابان قدم بزند یا برای انجام کارهای روزانه خود از این سر شهر به آن سر شهر برود. میخچه یکی از مشکلات رایجی است که بیشتر انسان‌ها دست کم یک‌بار آن را در طول زندگی تجربه می‌کنند. میخچه در نقاط مختلف پا به ویژه در ناحیه انگشتان و مفاصل آن دیده می‌شود. درحقیقت میخچه واکنشی است که پوست بدن در برابر فشارهایی قرارمی‌گیرد که به صورت مستمرو به دلایل مختلف مثل تنگی کفش یا اضافه وزن به سطح پوست وارد می‌شود و به صورت برآمده و ضخیم شدن پوست به اندازه یک دانه عدس یا ذرت پیش می‌رود. بی‌توجهی به درمان میخچه گاهی افراد را وادار به انجام جراحی و خارج کردن آن از بدن می‌کند، درحالی که درمان میخچه یکی از ساده‌ترین و کم‌هزینه‌ترین روش‌هاست به شرط آنکه درمان آن در زمان مناسب انجام شود. برای درمان این عارضه راه‌های مختلفی در شیوه‌های درمانی طبیعی و خانگی در سراسر جهان وجود دارد که برخی از موثرترین آنها را با هم مرور می‌کنیم.


  چگونه میخچه را شناسایی کنید

میخچه را با پینه اشتباه نگیرید


اگرچه میخچه و پینه هردو ظاهر کاملا متفاوتی دارند اما گاهی توسط بسیاری از مردم با یکدیگر اشتباه گرفته می‌شوند. پینه‌ معمولا سطح وسیع‌تری از پوست را به خود درگیر می‌کند و معمولا در قسمت‌هایی از کف پا که تماس مستقیم و مداوم با زمین دارد و تحت‌فشار زیاد قرار می‌گیرد، مثل پاشنه یا سینه‌ پا دیده می‌شود، در حالی که میخچه محدوده بسیار کوچکی را درگیر می‌کند و معمولا برجسته است، در یک نقطه رشد می‌کند، ضخامت بیشتری دارد و احتمال نفوذ آن تا اعماق پوست بسیار زیاد است. در حالی که پینه تنها در سطح پوست دیده می‌شود و امکان نفوذ به لایه‌های زیرین پوست را ندارد.

 راه‌های پیشگیری را بشناسید

چرا میخچه می‌زنید

دلایل مختلفی برای ابتلا به میخچه وجود دارد که بسیاری از آنها به  دلیل بی‌احتیاطی و بی‌توجهي خودمان به وجود می‌آید.  پوشیدن کفش‌ یا جوراب تنگ، تماس بیش از اندازه انگشتان با رویه کفش‌، پوشیدن کفش یا صندل بدون جوراب و پیاده‌روی طولانی و مستمر، استفاده از کفش‌های پاشنه بلند و تنگ، عدم درمان قوس کف پا و افزایش فشار بر انگشتان و سینه‌ پا و در نهایت تقسیم نامتعادل وزن روی پاها از جمله عواملی است که موجب می‌شود پا و انگشتان آن در معرض فشار قرار بگیرند و احتمال ابتلا به میخچه در آنها تقویت شود، بنابراین اگر نسبت به این موارد بی‌تفاوت باشید به مرور شاهد درد مفصل انگشتان، التهاب، برآمدگی و سفتی پوست و دردهای نقطه‌ای در موضع میخچه خواهید بود.

نسخه: پاکسازی میخچه با سرکه

طول درمان: 2 هفته، روزی دو بار

استفاده از سرکه برای درمان میخچه یکی از ساده‌ترین شیوه‌ها برای خشک‌کردن و ازبین‌بردن آن‌ است. برای این کار به سرکه سفید و یک پنبه‌ نیاز دارید. پنبه را به سرکه آغشته کنید و آن را روی موضعی که میخچه در آن به‌وجود آمده، بگذارید. پنبه‌ سرکه‌ای را با نوارچسب پارچه‌ای پانسمان روی موضع ببندید، به گونه‌ای که پنبه سرکه‌ای به طور کامل سطح میخچه را مرطوب کند. بعد از 3 تا 4 ساعت پنبه سرکه‌ای را از روی میخچه بردارید و اجازه دهید، میخچه به مدت 30 دقیقه هوا بخورد. پس از این مدت پنبه‌ دیگری را به سرکه آغشته کنید و به مدت 3 تا 4 ساعت به همان شیوه روی موضع میخچه ببندید. این شیوه را به مدت 2 هفته، روزی دوبار تکرار کنید تا در پایان هفته دوم شاهد خشک شدن و جدا شدن میخچه از موضع باشید.

افرادی که به‌جای استفاده از شیوه‌های طبیعی با قیچی، ناخن‌گیر و اجسام برنده به جان میخچه‌ها می‌افتند آسیب‌های جدی به پوست خود وارد می‌کنند.

  این هشدار را جدی بگیرید

میخچه را جراحی نکنید

کارشناسان و متخصصان پوست می‌توانند نمونه‌های مختلفی از افراد مبتلا به میخچه را مثال بزنند که با خوددرمانی‌های بی‌مورد و خطرناک مشکلات زیادی برای خود به‌وجود آورده‌اند. افرادی که به جای استفاده از شیوه‌های طبیعی با قیچی، ناخن‌گیر و اجسام برنده به جان میخچه‌ها می‌افتند، آسیب‌های جدی به پوست خود وارد می‌کنند، زیرا با این کار موجب بروز عفونت و آلودگی در موضع میخچه می‌شوند و مشکلی به مشکلات قبلی خود اضافه می‌کنند.

نسخه: پوست موز و اسانس چای

طول درمان: 2 هفته روزی 2 ساعت

یکی دیگر از روش‌های خانگی درمان میخچه تهیه مرهمی است که با کمک پوست موز و عصاره برگ درخت چای به دست می‌آید. برای این کار باید یک عدد موز رسیده و کامل را به مدت 3 تا 4 ساعت درون یخچال بگذارید. پس از این مدت پوست موز را بکنید و سفیدی‌های درون پوست آن را جدا کنید. برای تهیه این مرهم نیاز به يك قاشق غذاخوری از این کرک‌های سفید دارید. به کرک‌های سفید، 4 تا 5 قطره اسانس روغن چای اضافه کنید و آن را به آرامی ورز دهید. این مرهم را به مدت 2هفته، هر روز 2 ساعت روی میخچه بگذارید و آن را پانسمان کنید. این مرهم به شما کمک می‌کند تا بعد از 2 هفته احساس بهتری نسبت به میخچه داشته باشید و دیگر هنگام پوشیدن کفش‌ و راه‌رفتن احساس درد نکنید.

نسخه: مرهم روغن چای سبز

طول درمان: يك هفته  پیش از خواب

اگر مدت زمان زیادی است که به میخچه مبتلا هستید و دیگر به آن به عنوان بخشی از بدن‌تان عادت کرده‌اید، قطعا با یکی از انواع سرسخت آن روبه‌رو هستید که دارای پوستی ضخیم و محکم است. مردم چین برای درمان این نوع از میخچه از عصاره، اسانس یا روغن برگ درخت چای سبز استفاده می‌کنند. برای این کار کافی است 5 قطره از روغن چای سبز را روی پنبه‌ بریزید و آن را روی میخچه قرار دهيد. البته پیش از این کار باید پای خود را به خوبی با آب ولرم و صابون بشویید و آن را با حوله خشک کنید. در صورتی که به مدت يك هفته هر شب پیش از خواب این روغن را روی میخچه قرار دهید، خواهید دید که بعد از این مدت با نرم شدن و کاهش میزان سختی و ضخامت میخچه رو‌به‌رو خواهید شد و درد کمتری را تجربه خواهید کرد.

نسخه: آبلیموي ترش و میخک

طول درمان: 10 روز، هر چه بیشتر بهتر


استفاده از این نسخه  یکی از موثر‌ترین روش‌ها برای درمان میخچه است. برای تهیه این نسخه خانگی کافی است 2 عدد گل میخک خشک شده را درون  نصف استکان آبلیموی ترش تازه بگذارید و اجازه دهید این مخلوط به مدت يك ساعت در این شرایط بماند تا خواص مفید گل‌میخک وارد آبلیمو شود، سپس آبلیمو را از صافی عبور دهید تا گلبرگ‌های گل میخک از آن جدا شود. پنبه‌ای را به این ترکیب آغشته کنید و آن را روی میخچه خود بگذارید. پیش از استفاده از این ترکیب نیازی به شست‌وشوی پا با صابون نیست. تنها پایتان را با آب نیمه‌ولرم بشویید و آن را کاملا خشک کنید. می‌توانید از این ترکیب در طول روز هرچند بار که توانستید، استفاده کنید، اما برای افرادی که مشغله کاری زیادی دارند، می‌توانند روزی سه تا چهار بار از این شیوه استفاده کنند، پس از 10 روز خواهید دید که میخچه کم‌کم خشک شده و از بین می‌رود.



سه شنبه 8 اسفند 1391برچسب:, :: 1:52 ::  نويسنده : saeed

مواد لازم :

آرد سفید گندم 2 پیمانه

نمک نوک قاشق چای خوری

بیکینگ پودر نصف قاشق چای خوری

شکر 2 قاشق غذاخوری

تخم مرغ 2 عدد

شیر ولرم یک و نیم پیمانه

کره آب شده یک سوم پیمانه

وانیل نوک قاشق چای خوری

طرز تهیه:

آرد، نمک، بیکینگ پودر و شکر را در ظرفی ریخته مخلوط کرده و کنار می گذاریم. در کاسه بزرگی تخم مرغ ها را با همزن هم می زنیم سپس شیر، کره و وانیل را به تخم مرغ ها افزوده و دوباره آن را با همزن هم می زنیم تا یکدست شود. مخلوط آرد و نمک و بیکینگ پودر و شکر را کم کم در مخلوط تخم مرغ ریخته و به آرامی با چنگال هم می زنیم تا همه مواد با هم مخلوط شده و خمیر نسبتا شل و یکدستی به دست آید. برای پخت وافل ها چه در وافل ساز برقی (ساندویچ میکر با قالب وافل) و چه در تابه، ابتدا باید آن را داغ نماییم سپس روی سطح قالب وافل یا تابه را با اسپری روغن، اسپری کرده یا کمی روغن یا کره می مالیم و خمیر را با ملاقه داخل آن می ریزیم تا سطح قالب را بگیرد. وافل ها باید طلایی تیره شوند. سپس آنها را خارج کرده روی وافل ها کمی پودر شکر  الک می کنیم یا روی آنها کمی مربا می مالیم. به صورت گرم و بلافاصله سرو می کنیم. 

 



دو شنبه 7 اسفند 1391برچسب:, :: 4:5 ::  نويسنده : saeed

ماسک ها، به پوست برای زیبایی و قشنگ تر شدن کمک می کنند. در این بخش که با عنوان ماسک های میوه ای برای زیبا تر شدن پوست صورت، در مجله پزشکی دکتر سلام منتشر شده است ماسک هایی معرفی می کنیم که شما را زیباتر می کند و پوست را پاکسازی، شفاف سازی پوست، جلوگیری از خشک شدن پوست صورت، کاهش التهاب پوستی، صاف و براق شدن پوست می کند.

ماسک هایی که به شما می خواهیم معرفی کنیم عبارتند از ماسک سیب، ماسک موز، ماسک هلو، ماسک خیار و ماسک آناناس. که هربک را توضیح می دهیم.    

 

 

ماسک سیب

نصف سیب را رنده کرده و با یک قاشق چای‌خوری ماست، یک قاشق چای‌خوری آرد جوی دو سر و ۲ قاشق آبلیموی تازه مخلوط کنید و نیم ساعت روی پوستتان بمالید. این ماسک مانند پیلینگ عمل کرده و به پاک‌سازی پوست کمک می‌کند. برای نتیجه مطلوب این ماسک را هفته‌ای یک بار روی پوستتان بمالید.
ماسک موز
۲ عدد موز را رنده کرده با ۲ قاشق عسل و ۲ قاشق ماست به مدت نیم ساعت روی پوستتان ماساژ دهید. این ماسک شفاف‌کننده بوده و در دراز مدت لکه‌های پوستی را برطرف می‌کند.
ماسک هلو
یک هلو را رنده کرده و با ۵۰ گرم ماست مثل یک کرم روی پوستتان (صورت ) بمالید. ۱۵ دقیقه صبر کنید و سپس آن را بشویید. مالیدن این ماسک به صورت روزانه به پوست صورت موجب می‌شود تا پوست شما خشک نشود. این ماسک تقویت‌کننده است و به ماهیچه‌ها استحکام می‌بخشد.
ماسک خیار
یک عدد خیار را رنده کنید و با نعناع تازه کوبیده شده و یک قاشق چای‌خوری آبلیموی تازه و یک عدد سفیده تخم مرغ مخلوط کنید و به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست صورتتان بمالید. این ماسک به دلیل دارا بودن خیار و نعناع نقش مهمی درکاهش التهابات پوستی دارد. نعناع می‌تواند از اثرات نامطلوب گرمای روی پوست بکاهد.
ماسک آناناس
آب آناناس را گرفته و روی صورتتان بمالید و ۱۰ دقیقه ماساژ دهید. پس از ۵ دقیقه صورتتان را بشویید. آب آناناس تقویت‌ کننده ماهیچه‌های صورت است. خاصیت آرام‌ سازی داشته و از خستگی پوست جلوگیری می‌کند. برای صاف و براق شدن پوست ۶۰ گرم آناناس را آب گرفته و با ۶۰ گرم پودر مغز بادام شیرین مخلوط کنید و به مدت ۱۵ دقیقه روی صورتتان بمالید.


جمعه 4 اسفند 1391برچسب:, :: 1:23 ::  نويسنده : saeed

همایون خرم متولد ۱۳۰۹ در بوشهر و متوفی شامگاه ۲۸ دی ۱۳۹۱ در تهران، نوازندة نامدار ویولن، موسیقی‌دان و آهنگ‌ساز موسیقی ایرانی بود. او یکی از اعضای شورای عالی خانه موسیقی ایران بود.

از آنجا که مادرش از شیفتگان موسیقی اصیل ایرانی بود و از بین مقام‌های موسیقی ایرانی، به دستگاه همایون علاقه‌ای وافر داشت، نام «همایون» را برای فرزند خود انتخاب کرد.

خرم در سن 11-10 سالگی به مکتب استاد صبا راه یافت و چند سال بعد به عنوان نوازندة ۱۴ ساله، در رادیو به تنهایی به اجرا پرداخت. بعدها در بسیاری از برنامه‌های موسیقی رادیو، خصوصاً در برنامه گل‌ها، به عنوان آهنگ‌ساز، سولیست ویولن و رهبر ارکستر آثاری ارزشمند ارائه داد.

ساز همایون خرم ‌سازی پر صلابت، سنگین و عاری از "جنگولک بازی" روی سیم‌ها بود. گرچه در شیرین نوازی خرم را نمی‌توان با پرویز یاحقی و حبیب الله بدیعی هم‌طراز دانست با این‌حال توانایی او درآفرینش آنی ملودی‌های جاندار و جذاب، بافت تکنوازی‌ها او را به مراتب از کارهای دیگران خوش ساخت‌تر و پرمایه‌تر می‌سازد. از این بابت خرم و علی تجویدی را می‌توان در یک گروه قرار داد. دشوار می‌شود ایرانی‌ای را یافت که نتواند "امشب در سر شوری دارم " را زمزمه کند. گر چه باید تأکید کرد که اعتبار خرم هرگز در ترانه‌های ساده و همه‌پسندش خلاصه نمی‌شد و نمی‌شود. کارهای ارکسترال او که غالبأ جمله بندی‌هایی مرکب و پیچیده توام با ضرب آهنگ‌های بسیار متنوع دارند نمونه‌های گاه سمفونی گونه‌ایی از موسیقی ایرانی به دست می‌دهند که کمتر آهنگ‌سازی یارای برابری با آن‌ها را داشته است. فارق از اینکه واژه " استاد" ، امروزه واژه‌ای کم‌محتوی ، سست و تهی معنا است، نام همایون خرم بدون کمترین مبالغه‌ای درخورچنین پیش‌واژه‌ای بود.

خرم با تواناترین و حرفه‌ای‌ترین خوانندگان دوران دو دهه طلایی موسیقی ایران همکاری نزدیک داشته‌است. حسین قوامی( فاخته‌ای)، الهه، مرضیه، دلکش ، شجریان ، گلپایگانی و ایرج از آنانند. طی بیش از سه دهه تدریس، جوانان بسیاری از محضر درس خرم بهرمند شدند که امروز امانتدار مکتب استاد خود هستند.

وی همچنین تحصیلات دانشگاهی خود را در رشته مهندسی برق ادامه داد. در جلد سوم کتاب «موسیقی‌دان ایرانی» نوشته پژمان اکبرزاده آمده‌است: «پس از وقوع انقلاب‌اسلامی در ایران، فعالیت‌های اجرایی همایون خرم دچار وقفه‌ای چندین ساله شد. اوقات او از آن پس، بیشتر صرف تدریس خصوصی ویلن و فعالیت‌های پژوهشی درباره موسیقی ایرانی شد»

خرم دارای درجه ۱ هنری (معادل مدرک دکترا) از شورای ارزشیابی هنرمندان ایران بود. او که در اواخر عمر به بیماری سرطان روده مبتلا شده بود و تحت شیمی‌درمانی قرار داشت، در شامگاه بیست و هشتم دیماه سال ۱۳۹۱ در بیمارستان دی تهران درگذشت. روحش شاد



جمعه 4 اسفند 1391برچسب:, :: 1:19 ::  نويسنده : saeed

آقو ما یه رفتیم بانک یارانمونو بگیریم…

طرف گفت دیگه به شما یارانه تعلق نمیگیره!

گفتیم چرا؟گفت چون شما ۲۱ روزه که مردی!!!!

آقو مارو به زور بردن پزشکی قانونی زنده زنده کالبد شکافیمون کردن!

گفتن مرگش مشکوک بوده پلیس اومد ۲ ماه و نیم تحقیق کرد

آخرش گفت تنها مظنون ماجرا خود ماییم!مارو بردن دادگاه…

گفتیم خدارو شکر اولیای دم خونواده خودمونن مارو میبخشن…

آقو وسط دادگاه خونوادمونو جو گرفت

از قاضی اشد مجازات رو خواستار شدن!!…ها ها ها…

قراره پس فردا اعداممون کنن!…

همش به خاطر ۴۰تومن یارانه ایجور داغون شدیم!



ادامه مطلب ...


پنج شنبه 3 اسفند 1391برچسب:, :: 1:0 ::  نويسنده : saeed

رئیس جمهور با اعلام این خبر که هفته آینده در یک نشست خبری به سوالات خبرنگاران پاسخ می دهد، گفت: عیدانه خانوارها هفته آینده به حسابشان واریز خواهد شد

 

به گزارش خبرنگار مهر، محمود احمدی نژاد در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر که هفته آینده نشست خبری خواهد داشت، اعلام کرد: عیدانه مردم هفته آینده به حساب آنان واریز خواهد شد.

احمدی نژاد در پاسخ به این سوال که توقع دولت از سازمان میراث فرهنگی در ایام نوروز چیست؟ گفت: انتظار از این سازمان زیاد داریم و در سالها گذشته نیز جشنواره هایی برگزار شده و امیدواریم امسال شاهد ابتکارات جدیدتری باشیم.

رئیس جمهور که به سرعت در حال ترک حیاط پاستور بود به خبرنگاران گفت: هفته آینده به سوالاتتان پاسخ می دهم.

احمدی نژاد همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید آیا قرار است به کشورهای آفریقایی سفر کنید، گفت: چند کشور از ما دعوت کرده اند و در  حال هماهنگی هستیم و احتمالا در آینده به این کشورها سفر خواهیم کرد.

 



چهار شنبه 2 اسفند 1391برچسب:, :: 11:52 ::  نويسنده : saeed

در دوران حاملگی، خانم های باردار تغییراتی در صورتشان ایجاد می شود. ما در این بخش که با عنوان بهترین مدل مو برای خانم های باردار، در دوران حاملگی در مجله پزشکی دکتر سلام منشتر کرده ایم به شما بهترین مدل مو را به شما پیشنهاد می کنیم.

بهترین موها برای خانم های باردار با صورت های گرد، مربع، مثلثی، مستطیل و لوزی شده  

 

 

طبیعی زیبا شوید

در دوران بارداری به واسطه اضافه وزن و فعل و انفعالاتی که در بدن مادر باردار اتفاق می افتد شمایل صورت هم تغییر می کند. بعضی صورت ها به شدت گرد می شوند. برخی دیگر مربع و بعضی هم کاملا به شکل مستطیل درمی آیند. نگران این تغییرات نباشید. شما با یک کوپ ساده می توانید این معایب را بپوشانید و چهره خود را زیبا تر کنید.
اگر صورت گرد شده :
بهتر است قد مو ها بلند باشد. حداقل تا روی شانه. مو ها در قسمت بالا و روی سر حجم بیشتری داشته باشد اما در قسمت های کناری سر حجم موی کم توصیه می شود. از چتری گذاشتن جدا خودداری کنید چون صورت را بیش از پیش گرد می کند.
اگر صورت مربع شده : 
حجم موی سر در اطراف گوش ها باید زیاد باشد. از خرد کردن بیش از حد مو ها در صورت های مربع شکل پرهیز کنید. می توانید قد مو های تان را به دلخواه انتخاب کنید.
اگر صورت مثلثی شده : 
بهتر است در قسمت بالا و روی سر مو های تان را خیلی کوتاه نکنید و اجازه بدهید مو بلند باشد. در اطراف شقیقه ها به مو هایتان حجم بدهید.
اگر صورت مستطیل شده : 
بهتر است مو های تان خیلی بلند نباشد. روی سر را حجم ندهید و بگذارید صاف و تخت باشد. فراموش نکنید کوتاهی مو در صورت های مستطیل شکل نباید کمتر از روی چانه و پشت گردن باشد.
اگر صورت لوزی شده : 
در صورت های لوزی شکل موی چتری توصیه می شود. نگذارید مو هایتان از اطراف به جلو و روی گونه ها بریزد چون صورت را بیشتر لوزی می کند.


چهار شنبه 2 اسفند 1391برچسب:, :: 11:49 ::  نويسنده : saeed

فارس: افزایش افسارگسیخته قیمت خودرو در چند ماه اخیر ذهن بسیاری از مردم را بار دیگر متوجه “پیکان”، ماشین خاطرات ایرانیان کرد. جهانیان مردم ایران زمین را به قدرشناس بودن می‌شناسند و این مردم بارها ثابت کرده‌اند که دیگر ملل در مورد آنها اشتباه قضاوت نکرده‌اند اما باید اذعان کنیم حداقل در یک مورد این قدرشناسی صادق نیست.

“پیکان” وسیله نقلیه‌ای است که به جرأت می‌توان گفت کمتر ایرانی را می‌شود پیدا کرد که برای یک‌بار هم که شده سوار آن نشده باشد، خیلی‌ها با آن مسافرت و میهمانی رفته‌اند، عروسی کرده‌اند و عزا گرفته‌اند؛ “پیکان” ماشین خاطرات نسل دیروز ایران است.



ادامه مطلب ...


دو شنبه 30 بهمن 1391برچسب:, :: 14:32 ::  نويسنده : saeed

"محمود سریع‌القلم" استاد دانشگاه شهید بهشتی در گفتگوی مشروح با گروه دین و اندیشه خبرگزاری مهر به بررسی سبک زندگی معطوف به توسعه یافتگی پرداخت و سبک کنونی زندگی ایرانی را نقادی و راهکارهای پیشنهادی خود برای اصلاح آن را مطرح ساخت.

دغدغه پیشرفت و توسعه یافتگی در آثار و آرای دکتر محمود سریع القلم برجسته است. اگر مخاطب آشنایی با سیر فکری این استاد علوم سیاسی و روابط بین‌الملل دانشگاه شهید بهشتی تهران داشته باشد درمی‌یابد که دغدغه سریع القلم توسعه یافتگی و طرح اصول ثابت آن با مطالعات مقایسه‌ای است. کتابهای "عقلانیت و توسعه یافتگی ایران"، "فرهنگ سیاسی ایران" و "اقتدارگرایی ایرانی در عهد قاجار" از جمله آثار وی در واقع این سیر را مورد بررسی قرار می‌دهند. در حال حاضر، کتاب "عقلانیت و توسعه یافتگی ایران" به چاپ نهم و کتاب "اقتدارگرایی ایرانی در عهد قاجار" به چاپ پنجم رسیده است.

سریع القلم معتقد است که توسعه یافتگی از دو بخش کلان تشکیل می شود: اصول ثابت و الگوهای مختلف به تناسب شرایط گوناگون کشورها. کشورهایی مثل آلمان، انگلیس و ژاپن و... از اصول ثابت توسعه یافتگی برخوردارند مانند دولت حداقل، صنعتی شدن، توجه فراگیر به علم وعقلانیت، بخش خصوصی فعال، نظام آموزشی کاربردی، نخبگان ابزاری منسجم، مردم پرکار و مسئولیت پذیر، دولت پاسخگو... ولی الگوهایی که طی سالها پرورش و تکامل یافته، متفاوت است.

در بررسی این اصول، فرهنگ و سبک زندگی ایرانی مورد توجه این محقق بوده است. نقدهای وارده بر سبک زندگی و مطالعه و بررسی مقایسه‌ای این سبک با روش زندگی کشورهای توسعه یافته از جمله مطالعات دامنه‌دار این استاد دانشگاه بوده است. بر این اساس و نظر به اهمیت موضوع سبک زندگی معطوف به توسعه‌یافتگی گفتگویی با دکتر محمود سریع القلم انجام داده‌ایم که از نظر می‌گذرد.


در نظر داشته باشید که ما به سبک زندگی هیچ ملتی اصالتاً نمی توانیم ایراد بگیریم چون سبک زندگی نتیجه انباشت تجربیات تاریخی یک ملت است. اما می توانیم معیارهایی را مشخص کنیم و از آن زاویه آسیب شناسی کنیم. در اینجا قصد دارم آسیب شناسی سبک زندگی ایرانی را بر اساس خود فرهنگ ایرانی و فرهنگ دینی مورد خطاب قرار دهم.



ادامه مطلب ...


دو شنبه 30 بهمن 1391برچسب:واقعيات,تلخ,سبك,سبك زندگي,زندگي,محمود سریع‌القلم, :: 13:2 ::  نويسنده : saeed

خبرگزاری مهر: عیدانه ۷۰ و ۹۰ هزار تومانی دولت و مجلس به مردم که قرار بود در هفته جاری واریز شد، به هفته آینده موکول شد.

براساس توافق دولت و مجلس، کمک اقتصادی به اقشار تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی ۲۰ هزار تومان بیشتر از سایر اقشار جامعه خواهد بود. برهمین اساس، هر ایرانی ۷۰ هزار تومانی و اقشار تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی ۹۰ هزار تومانی به عنوان کمک اقتصادی شب عید دریافت خواهد کرد.

براساس اطلاعات رسیده، عیدانه ۷۰ و ۹۰ هزار تومانی دولت و مجلس به مردم که قرار بود در هفته جاری واریز شد، به هفته آینده موکول شد. در همین حال، احتمال واریز همزمان عیدانه ۷۰ یا ۹۰ هزار تومانی دولت و مجلس به مردم و یارانه نقدی اسفندماه امسال (۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی به ازای هر نفر) در هفته آینده وجود دارد.

براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، بیش از ۷۳ میلیون ایرانی این کمک را دریافت خواهند کرد. کل اعتبار کمک اقتصادی شب عید۲٫۷ میلیارد دلار اعلام شده است که قرار است از صندوق توسعه ملی برداشت شود. براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، قرار است این دلارها با نرخ مبادله‌ای تبدیل به ریال شوند تا در مدیریت بازار ارز نیز تاثیرگذار باشند.



دو شنبه 30 بهمن 1391برچسب:يارانه,واريز يارانه,عيدانه,دولت,مجلس, :: 12:3 ::  نويسنده : saeed

با سلام خدمت همه عزيزان

صفحه چه خبرا بروز شد خوشحال ميشم ازش ديدن كنيد و نظر هم بدين در ضمن خبراي جالبي هم توش هست ضرر نميكنين

با سپاس فراوان



دو شنبه 30 بهمن 1391برچسب:بروز,خبر,چه خبرا,ديدن, :: 11:46 ::  نويسنده : saeed
بانک صادرات ایران به منظور تأمین نیروی انسانی خود در نظر دارد در سرپرستی های جنوب و شرق تهران اقدام به استخدام کند.

به گزارش روابط عمومی بانک صادرات ایران، این بانک با هدف تأمین نیروی انسانی خود در نظر دارد در سرپرستی های جنوب و شرق تهران و شهرستان های تابعه در شغل بانکدار(تحویلدار) از بین داوطلبان مرد از طریق برگزاری آزمون، انجام مصاحبه، معاینات پزشکی و … نیرو استخدام نماید.

شایان ذکر است حداکثر سن برای متقاضیان 27 سال در نظر گرفته و دارندگان مدرک کارشناسی در رشته های تحصیلی؛  حسابداری – حقوق – آمار – کامپیوتر بـا گرایش های (نرم افزار - سخت افزار)-فن‌آوری اطلاعات (IT) – صنایع بـا گرایش (برنامه ریزی و تحلیل سیستم ها) – علوم اقتصادی بـا گرایش های (بازرگانی – نظری- صنعتی- اقتصاد کشاورزی- پول و بانکداری) - مدیریت بـا گرایش های (بازرگانی - صنعتی - دولتی- بیمه- امور گمرکی - بانکداری – فن آوری اطلاعات (IT) ) - ریاضی گرایش ( محض و کاربردی) می توانند در آزمون شرکت داشته باشند .

بر اساس این گزارش داوطلبان می توانند از ساعت 8 صبح روز شنبه 91/11/28 تا ساعت 24 روز 91/12/4 از طریق وب سایت این بانک به نشانی www.bsi.ir اقدام به ثبت نام کنند
 


دو شنبه 30 بهمن 1391برچسب:, :: 11:43 ::  نويسنده : saeed

خبرگزاری فارس: گلشیفته فراهانی، در حاشیه اکران فیلم «سنگ صبور» در پاریس با فرح دیبا، همسر شاه مخلوع ایران عکس یادگاری انداخت.

 



دو شنبه 30 بهمن 1391برچسب:فرح,گلشيفته,عكس,شاه,ملكه,اكران فيلم,, :: 11:33 ::  نويسنده : saeed

الان از مواقعي كه از همه چيز خسته ام از اين كارم هم اخراج شدم تازه مدارك گرويي كه داده بودمم بهم ندادن چون مي تونن قانون پشت اونها است و خدا هم پشت ما بي كساست يعني واقعا بايد قبول كرد كه پستي و كثافت همه آدما و مردم رو گرفته من كه تو اين هفته اي كه گذشت يك نفر رو نديدم كه خلاف اين حرف رو ثابت كنه واسه من اينم كه از اول هفته مون  هنوز هم نميدونم وز چه سبب ساخت مرا .

نهايت يك پستي امروز در حق من شد و دستم هم به هيچ چيز بند نبود هيچ كس هم نتونست كاري بكنه حتي جناب پليس و دستمون رو از پاهامون دراز تر كردن كه برگرديم خونه خدمت شما .

الان خيلي دنيا واسم بي معنا است ، هيچي رو دوست ندارم ، از آدمها متنفرم ،يه خورده هنوز عصبيم و خيلي حس بدي دارم البته خيلي هم دوست دارم آروم بشم دوست دارم از همه كس و همه چيز جدا باشم برم جايي كه هيچ كس نباشه يه خورده طبيعت يه خورده آرامش و بي تعلقي به مردم

بازم خيلي خسته ام ... .



یک شنبه 29 بهمن 1391برچسب:, :: 16:50 ::  نويسنده : saeed

با سلام خدمت دوستان گلم ، هراهاي عزيزم و با تشكر از نظرات اميدوار كننده اي كه دادين و من رو شرمنده كردين امشب يه مطلب رو ديدم كه به ايميلم فرستاده شده بود فكر كردم بد نيست كه ازش در اينجا هم استفاده كنم و در ضمن خيلي دوست دارم نظرات شما خواننده و بيننده اين مطالب رو هم بدونم خودم شخصا نسبت به اينجور مطالب كمي محتاطانه برخورد مي كنم دوست ندارم متعصبانه و يك طرفه به قاضي برم ولي خوب موضوعات قابل توجه و جالبي هستند .

نظر رو فراموش نكنيد

 

خراب کردن مسجد توسط پرندگان خشمگین

 

 

استفاده از درب کعبه در چند نقطه ی این بازی

 

 

استفاده از درب مسجدالنبی در بازی!!!!؟

 

 

 



ادامه مطلب ...


یک شنبه 28 بهمن 1391برچسب:جنگ نرم ,جنگ,نرم,نا خودآگاه , قابل توجه, :: 23:13 ::  نويسنده : saeed
پادشاهی در یک شب سرد زمستان از قصر خارج شد. 
هنگام بازگشت سرباز پیری را دید که با لباسی اندک در سرما نگهبانی می داد.
از او پرسید : آیا سردت نیست؟ نگهبان پیر گفت : چرا ای پادشاه اما لباس
گرم ندارم و مجبورم تحمل کنم.
پادشاه گفت : من الان داخل قصر می روم و می گویم یکی از لباس های گرم مرا
را برایت بیاورند.
نگهبان ذوق زده شد و از پادشاه تشکر کرد. اما پادشاه به محض ورود به داخل
قصر وعده اش را فراموش کرد.
صبح روز بعد جسد سرمازده پیرمرد را در حوالی قصر پیدا کردند، در حالی که
در کنارش با خطی ناخوانا نوشته بود : ای پادشاه من هر شب با همین لباس کم
سرما را تحمل می کردم اما وعده ی لباس گرم تو مرا از پای درآورد ...
 


سه شنبه 24 بهمن 1391برچسب:, :: 1:18 ::  نويسنده : saeed

براي من بسيار جالب هست بعد از ماجراهاي گرفتاري هاي متعددي كه در همين چند دقيقه اخير اتفاق افتاد با خواندن چند پاراگراف از يك كتاب مربوط به دوران كودكي خودم به يك نتيجه گيري و تحليل كليشه اي و تكراري رسيدم كه مي شه گفت واقعيتي است از زندگي و كاري هم نميشه كرد                                                          

عنوان كتاب مورد مطالعه بنده هزار و يك شب بود كه ماجراي سندباد و قصر زير دريا رو نقل ميكرد اين كتاب اين جور كه يادم مياد چند سال پيش وقتي كم سن و سال تر از الانم بودم در سفري كه همراه با مادرم به ديدار از دختر خاله هايم رفته بوديم از پسر دختر خاله ام گرفتم يعني به زور بهم داد چون بهونه گرفته بودم كه كتاب مي خوام و بايد برام بخرين ( مادرم برام بخره) البته به اين دليل كه مادرم هيچ موقع به خريد كتاب واسه پسرش اعتقادي نداشت و به هيچ وجه هم شخصيت بچه ي كوچولوش واسش مهم نبود با يك درخواست از دختر خاله هايم و پسر دختر خاله هايم و با تقديم به زور اين كتاب دهان من رو بست .                                                                           

 



ادامه مطلب ...


پنج شنبه 13 خرداد 1398برچسب:ماجرا,سندباد,قصه,داستان,شهرزاد,, :: 2:10 ::  نويسنده : saeed

وقتی صحبت از نوابغ اول جهان به میان می آید، ناخودآگاه نام آلبرت انیشتین به اذهان خطور می کند، اما این فیزیکدان مشهور آلمانی جزو این فهرست ۱۰ نفره نیست..!!!????

 

 



ادامه مطلب ...


یک شنبه 7 آبان 1391برچسب:10 نابغه برتر جهان,ضريب هوشي,هوش,جهان, :: 12:55 ::  نويسنده : saeed

سلام و درود

در اين زمان من فرستي غنيمت مي شمارم و از تمام شما خوانندگان عزيزي كه توي اين مدت وقت گذاشتين و بازديدي از وبلاگ بنده نمودين تشكر ميكنم و عذرخواهي ميكنم از بابت زمان ارسال مطالب جديد دليلي هم ندارم جزءگرفتاري هاي روزمره كه اين چند مدت زياد تر شده بود با اميد به اينكه بتونم فعاليت خودم رو در اينجا بيشتر كنم

 

 



سه شنبه 2 آبان 1391برچسب:, :: 13:6 ::  نويسنده : saeed

سلام

با تمام صحبت هايي كه شد و با توجه به اينكه تمام توانايي ها و علوم هم كاربردهايي خوب و مفيد مي تونن داشته باشن و هم توانايي بد و مضر بودن رو دارن پس جهت موضوعي بحث رو به سمت فهميدن اين كاربردها معتوف مي كنيم البته تا جايي كه سواد،علم و ذهن اين حقير توانايي داشته باشه و لازم به ذكر است قصد و مقصود از مطرح كردن اين مباحث فقط ديدن،هلاجي كردن و يا نتيجه گيري هايي شايد قابل قبول براي يك انسان عادي كه خواستار كمي ديد مو شكافانه تر به وقايعي كه اطراف اون رخ ميده هست و باز هم به كمك هاي فكري دوستان نياز فراوان دارم ؛ با آگاهي از اينكه اين اواخر حول محور اين موضوع صحبت هاي عديده اي شنيده شده.

 خوب بنا به شواهد موجود از اينكه بعضي از محققان،دانشمندان،تاريخدانان و ...  كه معمولا از خواص جامعه خودشون بودن در تمام طول زمان هاي گذشته تا به حال هميشه مشغول به طرح،بررسي،مطالعه در مورد اين سري موضوعات بودن كه آيا ما در اين جهان تنهاييم ؟ آيا جهاني پس از مرگ هم وجود داره ؟ تكليف ما پس از مرگ چي مي تونه باشه ؟ آيا خدا وجود داره؟

 



ادامه مطلب ...


دو شنبه 1 آبان 1391برچسب:تاريخ مذاهب,بت , :: 13:6 ::  نويسنده : saeed

با  سلام

خوب بياييم امروز يكم در مورد مسايل فراطبيعي ( ماورالطبیعه) صحبت كنيم...

 آیا قدرتهای ماورالطبیعه وجود دارد؟

به ماورالطبیعه اعتقاد دارین؟

آيا جهان ما يك بعد دارد يا ما در يك دنياي چند بعدي زندگي مي كنيم ؟

تا حالا شنیدین که کسی از این قدرتها داشته باشه؟

آيا موجودات ماورالطبیعه اي هم وجود دارند؟

آيا اين موجودات فرا زميني همان جن و شياطين نيستند ؟

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

و ...

در ادامه مطلب

 

 

 



ادامه مطلب ...


حتما به قسمت هاي چه خبرا ...؛ خاله زنك بازي و سلامت و شادابي هم سر بزنيد

 



پنج شنبه 13 مهر 1398برچسب:, :: 13:19 ::  نويسنده : saeed

سلام

امروز مي خواستم در مورد يه سري موضوعاتي كه كم كم اطراف ما رخ ميده كمي بنويسم و چه بهتر كه تبادل نظر هم بكنيم

اگر كه كمي به ديد كلي به دنيا نگاه كنيم مي بينيم اتفاقات عجيب غريب،با معني و بي معني كه شايد هم معني داشته باشه ما ازش سر در نمياريم رخ ميده خيلي ها ارتباطاتي واسش در نظر دارن بعضي ديگه هم اين ارتباطات رو رد مي كنن و استدلال هاي خودشون رو جاش مي گذارن ولي در كل همگي به وجود و رخ دادن اين تغييرات واقف هستند

وقتي مي بينيم كه پول و ثروت چقدر در زندگي ها پر رنگ شده و تقريباْ همع به فكر بدست آوردنش هستن براي داشتن يه زندگي بهتر،راحت تر، مرفه تر و حتي شخصيتي قدرتمندتر كه تمام اين ها به قيمت داشتن پول و ثروت محيا ميشه؛

 

 

 

 

در عين حال همين جور كه به نگاه كردن ادامه ميديم ميبينيم آدم هايي رو كه از داشتن خيلي از حداقل هاي يك زندگي معمولي هم بر خوردار نيستن ولي باز مي كوشن براي ادامه حيات شون

 

حالا از دل سوزي ها كه بگذريم بايستي كه دنبال دليل بگرديم كه چرا ...؟؟؟

سر منشأ تمام اين دارم و ندارم ها از داشتن و نداشتن پول و ثروت گرفته ميشه بعد وقتي ميايم نزديك تر مي شيم و جامعه ي خودمون رو مي بينيم مشكلات بزرگتر هم ميشه اين كه هيچ كس هم سر جاي خودش نيست و... ،بگذريم جاي بحث زياد داريم كه بعد شايد بهشون پرداختيم ... .

در كل تمام مشكلات و گرفتاري هاي بشريت به نظر من مشكلاتي است كه بارها و بارها در تاريخ تكرار شده ونتيجه خودش رو گرفته و تمام اتفاقات رخ داده و در حال وقوع يك سناريوي از قبل برنامه ريزي شدست

ادامه دارد ... .



چهار شنبه 12 مهر 1391برچسب:, :: 13:0 ::  نويسنده : saeed

آدم وقتي فقير ميشه ،خوبيهاش هم حقير ميشه ،اما کسي که زور يا زر داره ،هنر مي بينند عيب هاشه ،حرف حسابي مي شنوند چرند هاشه ،آروغ هاي بيجا و نفرت بارشه ، فلسفه و دانش و دين مي فهمند ، حتي شوخيهاي خنک و بي ربط او از خنده حضار را روده بر مي کنه!ملتها هم همين جورند روزي که ما مسلمانان پول داشتيم ، فرنگي ها از ما تقليد مي کردند . استاد هاي دانشگاههاي اسپانيا و ايتاليا فيلسوفها و دانشمند هاي اروپا،وقتي  مي خواستند درس بدهند ، قبالباده ملاهاي ما را به تن مي کردند ، يعني که ما هم بو علي و رازي و غزالي ايم ! همون که باز استاد هاي دانشگاههاي ما امروز تو جشن ها مي پوشند تا خود را به شکل استاد هاي دانشگاههاي اسپانيا و ايتاليا و انگليس بيارايند ، يعني که ما هم شبيه کانت و دکارتيم ! ببين که لباده هاي خودمان را هم بايد از دست فرنگي ها به تن کنيم !صنعتگرهاي مسيحي در اروپا تقلب که ميکردند ، مارک "الله" را روي جنسهاي خودشان مي زدند يعني که اين ساخت اروپا نيست ،کار بلخ و بخارا و طوس و بغداد و شام و ري و مصر و اسلامبول و ... است . حتي روي صليب مارک الله مي زدند ! جنگهاي صليبي که شد آنها افتادند به جان ما ، ما افتاديم به جان هم مسيحي ها و جهودها يکي شدند ،مسلمانها صد تا شدند ، سني به جان شيعه ، شيعه به جان سني ، ترک به جان فارس، عجم به جان عرب ،عرب به جان بربر ، بربر به جان تاتار ... بازهر کدام تو خودشان کشمکش ، دشمني ، بد بيني ، جنگ و جدل . نقشه جهان را جلوي خود بگذار ، از خليج فارس يک خط بکش تا اسپانيا ، ازآن جا يک خط برو تا چين ، اين مثلث ميهن اسلام بود ؛ يک ملت ، يک ايمان ، يک کتاب . حالا؟!مسلمانهاي يک مذهب ، يک زبان ، يک محل ، توي يک مسجد هفت تا نماز جماعت مي خوانند ! توي برادران جنگ هفتادو دو ملت بر پا شد ، هر ملتي اسلام را رها کرد ، رفت به سراغ قصه هاي مرده و خرابه هاي کهنه .

خدا را از ياد بردند و خاک را به جايش آوردند . توحيد توي کتابها مرد به شکل کلمات و شرک توي جامعه جان گرفت به شکل طبقات

دکترشريعتي مي گويد : بازار برده فروشي در آفريقا نيست که بازار برده فروشي در کمبريج ،هاروارد و سوربون است . آن هم نه عمله و کنيز بلکه بزرگترين نبوغهاي بشري! سرمايه داراها مي آيند جلوي کلاس ، شاگرد اول و دومها را مي گيرند و حراج مکنند . اين مي گويد :ما ده هزار تومان مي دهيم او مي گويد : ما پانزده هزار مي دهيم با يک اتومبيل . يکي ديگر : راننده و منشي هم مي دهيم و بالاخره کسي که در مزايده پول بيشتر ميدهد اين آقاي نابغه را به کارخانه اش مي برد و مي گويد : اينجا بايست و هر چه مي گويم بساز . و او مي گويد چشم!حقيقت اين است که اين قرن ، قرن ازدواج علم و پول است . اين دو که هميشه تاريخ ضد هم بودند و حال با هم ازدواج کردند و فرزند نامشروع آنها ماشين است و مسلماًدر اين ازدواج معلوم است کدام آقا ميشود و کدام عيال!

 

دين فرقه فرقه شد و امت قوم قوم و ما قطعه قطعه و هر قطعه لقمه اي چرب و نرم و راحت الحلقوم . سر ما را به خاک بازي ، به خون بازي ، فرقه سازي ،دسته بندي ، جنگ هاي زرگري ، بحث هاي بي خودي فکرهاي پوچ و پوک عشق هاو کينه هاي بي ثمر و به دشمن ها عوضي بند کردند چشم ما را با لالايي خواب کردند . فرنگي ها هم مثل مغول ها آمدند و سوختند و کشتند و بردند و ... اما نرفتند! و ما يا سرمان به خودمان بند بود و نخواستيم ببينيم  ، يا به جان هم افتاده بوديم و نتوانستيم ببينيم ويااصلا برگشته بوديم به عهد بوق و نبوديم که ببينيم !طلا هامان را بردند وما را فرستادند دنبال عصر طلايي ، دنبال نخود سياه !مليت ؛ نبش قبر مذهب شب اول قبر حال فراموشش کن زندگي ولش کن .هزار و دويست و پنجاه سال پيش پدر شيمي  قديم جابر در کلاس پيامبر نزد امام صادق رييس مذهب شيعه درس شيمي فرا مي گيرد و 1250 سال بعد نزد شيعيان امام صادق درس شيمي در مدرسه حرام مي شود .1250 سال پيش در جامعه اروپايي اندلس بي سوادي را ريشه کن مي کنند.هشتصد سال پيش اولين بار دسته اي از جوانان ما فتيه المغربين آمريکا را کشف ميکنند وهشتصد سال بعد آمريکا پير و جوان ما را ... چه بگويم ؟ آنها بيدار شدند و ما به خواب رفتيم و کار ما؟! يک دسته مان هنوز هم مشغول کشمکشهاي قديم اند ونفهميده انددر دنيا چه خبرها شده است . يک دسته هم که فهميده اند دنيا دست کيست نشسته اند و مثل ميمون تماشا مي کنند و هر کار که آنها مي کنند اداشان را در مي آورند و در چشم اينها فقط فرنگي ها آدم اند ! آدم حسابي اند چون پول دارند و زور دارندآنها مي خواهند همه چيزمان را ميمون وار با بياورند ؛ استادهامان را ، شاعر هامان را ، هنرمند هامان را فيلسوف هامان را زنها و مرد هامان را ،... و حتي بچه هامان را !  آنها فقط از يک چيز مي ترسند از اين مي ترسند که ما ديگر از آنها تقليد نکنيم . چطور مي شود از آنها تقليد نکنيم ؟ کاري کنيم که بتوانيم خودمان بفهميم .آنها فقط از فهميدن تو مي ترسند . از تن تو هر چقدر هم قوي بشي نمي ترسند از گاو که گنده تر نمي شي ، مي دوشنت ! از خر که قوي تر نمي شي ، بارت ميکنند !از اسب که دونده تر نمي شي سوارت مي شوند!آنها از فکر تو مي ترسند اينه که بزرگهايي که فکر دارند بايد به چيزهاي بي خود فکر کنند . بچه ها را هم بايد جوري بار بياورند که هر کاري ياد بگيرند و فقط فکر نکنند . بچه هايي باشند نو نوار ، تر تميز ، چاق و چله، شاد وخندان اما ... از چه راه؟ از اين راه که عقل بچه هامان را از سربه چشم بياورند : با روش آموزش و پرورش مدرن آمريکايي :سمعي و بصري! يعني فقط چشم و گوشت کار کند . براي اين که آن چيز هايي را که پنهان مي کنند و پنهاني مي کنند نبيني براي اين که آن کارهايي را که يواشکي و بي سر وصدا مي کنند نشنوي و آنها هر چه مي کنند و هر چه مي آورند و مي برند هم پنهاني است و هم بي صدا ! عقل فرنگي به چشمش است به گوشش است به پوستش است چي مي گيم ؟عملش توي شکمش است هنرش زير شکمش است عشقش فقط پرستش لذت وآزاديش فقط آزادي غارت است .ما ها را مي خواد ميش کنه : شيرمون رو بدوشه پشممون رو بچينه پوستمون رو بکنه دينمون رو بگيره دنيامون رو بچاپه زنامون رو بي شرم کنه مردامونو بي شرف دخترامونو عروسک پسرامونو مترسک و بچه هامونوسمعي و بصري ! اما نه !بچه هاي ما مي فهمند! برق هوش را در چشمهاي تند بچه هاي برهنه حاشيه کوير نمي بيني؟ آري بچه هاي ما همه چيز را مي فهمند . جهان را همه چيز جهان را انسان را حرکت را پوچي را معني را دنيا را آخرت را براي خود رابراي خلق را

براي خدا را حتي شهادت را و يک جلوش تا بينهايت صفر ها را

 



چهار شنبه 12 مهر 1391برچسب:دکترشريعتي,دکترعلي شريعتي, :: 11:48 ::  نويسنده : saeed

با عرض سلام خدمت دوستاني كه الان نيستن و شايد بعدها ببينن اين چند خط چاق سلامتي كه من داشتم خدمت شون اميدوارم همه حالشون خوب باشه و از درگيري هاي روزمرشون پيروز و موفق بيرون اومده باشن يا حداقل نباخته باشن يا كم آسيب ديده باشن و به اونهايي هم كه آسيب و زياني ديدن خدا قوت ميگم و آرزو مي كنم كه از نو بلند شن و باز برگردن به زندگي و ميدون رو خالي نكنن گر چه مي دونم كه سخته ... .

در هر صورت افتتاح اين وبلاگ رو با ياد خدا شروع مي كنيم و آرزومنديم براي پيشرفت هم اين وبلاگ هم خودمون هم دوستان هستيم .

به اميد بهترين ها در

يه گوشهٔ دنج



چهار شنبه 12 مهر 1391برچسب:گوشهٔ دنج,عرض سلام,, :: 11:30 ::  نويسنده : saeed

صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد